dle § 1751 odst. 1 a násl. zák. č. 89/2023 Sb., občanský zákoník ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“)
-
- Společnost Fyzio Beskyd s.r.o., se sídlem Slezská 3150, Frýdek, 738 01, Frýdek-Místek, IČ: 023 259 85, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě pod sp. zn. C 57665, je poskytovatelem zdravotních služeb ve smyslu zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách, a v souladu s následujícími rozhodnutími provozovatelem registrovaného nestátního zdravotnického zařízení Fyzio Beskyd s.r.o. (dále jen „Centrum“): Rozhodnutí o udělení oprávnění k poskytování zdravotních služeb Moravskoslezského kraje ze dne 14.11.2013, sp. zn. F-M/593/13;
- Centrum poskytuje zdravotní služby v oborech fyzioterapie, ergoterapie a klinická logopedie, formou ambulantní péče a péče ve vlastním sociálním prostředí klienta.
- Klient služby Centra poptává ze své vlastní vůle a jedná vždy sám za sebe. Je to jeho svobodné rozhodnutí, které není učiněno pod nátlakem. Klient se do centra přihlašuje sám, ze své vlastní vůle a jedná sám za sebe.
- Za Klienty, kteří nenabyli plné svéprávnosti, jedná s Centrem jejich zákonný zástupce, popř. opatrovník (dále jen „Zákonný zástupce“). Klienty může doprovázet také jiná osoba pověřená Zákonným zástupcem (dále jen „Doprovod“).
- Tyto všeobecné smluvní podmínky upravují vztahy mezi Klienty, jejich Zákonnými zástupci, popř. Doprovodem a Centrem při poskytování veškerých služeb (dále jen „Podmínky“) a tvoří nedílnou součást smlouvy mezi Klientem, resp. jeho Zákonným zástupcem a Centrem.
- Centrum nabízí jednotlivé typy služeb – konzultace (úvodní, kontrolní, online), terapie (pravidelná, intenzivní, domácí), modelace stélky (úvodní, kontrolní), které jsou dále specifikovány na webových stránkách centra https://fyziobeskyd.cz/nabizime/ - dále jen Služba/Služby.
-
- Na veškeré typy služeb se Klient přihlašuje prostřednictvím: e-mailové adresy manazer@fyziobeskyd.cz, telefonicky na čísle +420 774 138 590 nebo pomocí objednávacího formuláře na webových stránkách centra - https://fyziobeskyd.cz/kontakty/.
- Odesláním objednávky Klient potvrzuje, že se seznámil s těmito Podmínkami, souhlasí s nimi a bere je na vědomí, že smluvní vztah mezi ním a Centrem se řídí těmito Podmínkami.
- Potvrzením termínu výkonu služby ze strany Klienta je uzavřena smlouva mezi Klientem a Centrem o poskytnutí konkrétní služby a klient tímto zároveň potvrzuje, že se bude řídit podmínkami Centra.
- Klient je povinen uvést v přihlášce aktuální a platné údaje a doložit Centru aktuální lékařské zprávy od poskytovatele zdravotních služeb se specializací na léčbu pohybového aparátu nebo výpis ze své zdravotní dokumentace od ošetřujícího lékaře.
- Centrum je oprávněna provést vlastní diagnostiku, pokud to vedoucí terapeut Centra uzná za vhodné, zejména v případě nedostatečně doloženého zdravotního stavu Klienta, nedostatečných informací, absence zdravotní dokumentace nebo i v dalších odůvodněných případech. Takové rozhodnutí náleží vedoucímu terapeutovi Centra.
- Zaměstnanec Centra má právo rozhodnout o odmítnutí poskytnutí Terapie Klientovi, pokud:
- se ani přes potřebné úsilí nepodaří získat dostatečné údaje o zdravotním stavu Klienta;
- se nepodaří provést vlastní diagnostiku Klienta, na jejímž podkladě by mohl terapeut Centra schválit objednanou či jinou vhodnou službu pro Klienta;
- vyjdou najevo jiné závažné zdravotní důvody bránící poskytnutí služby;
- Klient odmítá dodržet podmínky Centra nebo je porušil či opakovaně porušuje;
- by došlo k překročení únosného pracovního zatížení způsobující snížení kvality a bezpečnosti péče nebo jeho přijetí brání provozní důvody, personální zabezpečení nebo technické a věcné vybavení.
- Centrum není smluvním partnerem žádné z veřejných zdravotních pojišťoven v České republice. Veškeré platby jsou hrazeny napřímo Klientem.
-
- Aktuální ceny jsou stanoveny v platném ceníku Centra, jehož aktuální a platné znění je zveřejněno na webové stránce Centra www.fyziobeskyd.cz (dále jen „Ceník“).
- Změna Ceníku je účinná od prvního dne následujícího po dni zveřejnění nového Ceníku na webových stránkách Centra. Změnou Ceníku nejsou dotčeny již objednané služby s vystavenou fakturou, popř. zaplacenou zálohou.
- Klient informuje Centrum při objednání služby, zda bude službu hradit hotově, převodem nebo platební kartou na místě. V případě platby převodem bude vystavena faktura, která bude uhrazena před výkonem služby.
- Klient, resp. jeho Zákonný zástupce je povinen uhradit cenu nejpozději ve lhůtě splatnosti uvedené na faktuře. V případě, že tak neučiní, rezervace jeho termínu pozbývá platnosti a termín objednané Konzultace, Terapie nebo Intenzivního rehabilitačního pobyt bude zrušen, nedohodne-li se s Centrem jinak.
- Centrum není plátcem daně z přidané hodnoty za poskytované služby. V případě, že by nabízené služby či zboží ze zákona podléhaly dani z přidané hodnoty, bude k ceně připočtena příslušná zákonná sazba daně z přidané hodnoty.
- Faktura je považována za uhrazenou okamžikem připsání platby na bankovní účet Centra či úhradou v hotovosti.
- Klient má možnost po dohodě s Centrem deponovat na jejím účtu obnos finančních prostředků, z něhož budou následně strhávány částky dle využití Konzultací, Terapií, Intenzivního rehabilitačního pobytu a služeb Centra ze strany Klienta. Klient nemá právo na jakékoliv úroky z takto deponovaných finančních prostředků. Nevyužije-li Klient tyto finanční prostředky, vrátí je Centrum na základě žádosti zpět na účet Klienta.
- Všechny daňové doklady za provedené služby budou zasílány v elektronické podobě na kontaktní emailovou adresu uvedenou Klientem a zapsanou v jeho elektronické kartotéce v interním systému Centra.
- Konzultace je možno uhradit nejpozději v den jejího konání, a to po jejím skončení dle typu platby. Online konzultace je potřeba uhradit předem. Pravidelné terapie se hradí před čerpáním první terapeutické jednotky, a to plná částka za všechny terapie. Intenzivní pobyt je nutno uhradit nejpozději 30 dní před nastoupením pobytu.
- PODPORA FINANCOVÁNÍ SLUŽEB
-
- Služby mohou být po dohodě s Centrem financovány i prostřednictvím nadačních fondů, nadací nebo sponzorských darů od jiných fyzických nebo právnických osob. Pro tento typ úhrady třetí stranou je nutné, před započetím čerpání služeb ze strany Klienta, uzavření smlouvy mezi daným subjektem (nadační fond, nadace, popř. právnické a fyzické osoby, a jiné) a Centrem. Nevyčerpané finanční prostředky poskytnuté na úhradu služeb budou vráceny zpět subjektu, který finanční prostředky poskytl.
-
- Pokud Klient zjistí, že se nebude schopen dostavit na dohodnutý termín je povinen tuto skutečnost bez zbytečného odkladu oznámit Centru, a to následujícím způsobem: SMS zprávou nebo e-mailem na adresu manazer@fyziobeskyd.cz, a to i o víkendu či ve státem uznávaných svátcích. Klient musí vyčkat na potvrzení Centra, které potvrzení zašle v co nejdříve možném termínu.
- Pro účely storno podmínek rozlišuje Centrum tyto typy služeb:
- Úvodní a kontrolní konzultace
- Pravidelná terapie
- Intenzivní rehabilitační pobyt
- Pokud Klient zruší Úvodní či Kontrolní konzultaci:
- více než 48 hodin před sjednaným termínem čerpání služby – činí storno poplatek 0% ceny, a to i v případě již uhrazené ceny. Pokud je částka za danou službu již připsaná na účet Centra, nabídne Centrum Klientovi další termín v nejbližším možném termínu.
- méně než 48 hodin před sjednaným termínem čerpání služby nebo pokud se klient na sjednaný termín nedostaví – činí storno poplatek 50 % uhrazené ceny Terapie. Centrum je oprávněno nabídnout Klientovi další termín služby až po zaplacení požadované ceny na účet Centra.
- Pokud Klient zruší pravidelnou Terapii:
- do 11 hodin dopoledne předchozího pracovního dne před sjednaným termínem čerpání služby – poskytne Centrum Klientovi náhradní plnění v rozsahu 100 % uhrazené ceny pravidelné Terapie, které bude započteno na úhradu jiné/nově objednané pravidelné Terapie;
- později než do 11 hodin dopoledne předchozího pracovního dne před sjednaným termínem čerpání služby nebo pokud se klient na sjednaný termín nedostaví – činí storno poplatek 100 % uhrazené ceny pravidelné Terapie.
- Pokud Klient zruší Intenzivní rehabilitační pobyt
- více než 30 dní před zahájením Intenzivního rehabilitačního pobytu – činí storno poplatek 0 %, v případě již uhrazené částky za intenzivní pobyt ze strany klienta navrhne Centrum změnu termínu pobytu v nejbližším možném termínu dle možností centra.
- méně než 14 dní před zahájením Intenzivního rehabilitačního pobytu – činí storno poplatek 25 % uhrazené ceny.
- 13-7 dní před zahájením Intenzivního rehabilitačního pobytu – činí storno poplatek 50 % uhrazené ceny.
- 6 dní – 48 hodin před zahájením Intenzivního rehabilitačního pobytu – činí storno poplatek 75 % uhrazené ceny.
- Méně než 48 hodin před zahájením Intenzivního rehabilitačního pobytu – činí storno poplatek 100 % uhrazené ceny.
- v případě zrušení nebo přerušení terapie v průběhu Intenzivního rehabilitačního pobytu z jakéhokoliv důvodu na straně Klienta je účtován storno poplatek ve výši 100% celkové částky za Intenzivní rehabilitační pobyt
- V případě zrušení služby z důvodů na straně Centra (např. z důvodu absence obvyklého či domluveného Terapeuta a nemožnosti jeho zastoupení jiným Terapeutem, který by mohl danou službu poskytnout, nebo z organizačních či provozních důvodů), poskytne Centrum Klientovi náhradní plnění v nejbližším možném termínu.
- Platnost poukazu (permanentky) na Pravidelnou terapii je stanovena na 3 měsíce ode dne plánované první terapie. Pokud Klient během této doby nevyčerpá všechny jednotky zahrnuté v permanentce, zbývající nevyužité jednotky bez náhrady propadají. Centrum si tímto vyhrazuje právo na propadnutí těchto nevyužitých jednotek.
- Pokud zruší klient Pravidelnou terapii v průběhu jejího čerpání, započtou se vyčerpané hodiny jako jednotlivé Kontrolní konzultace a případný přeplatek bude vrácen Klientovi na jím uvedený účet. V případě, že po tomto započtení vznikne nedoplatek, je klient povinen jej bezodkladně uhradit na účet Centra.
-
- Klient bere na vědomí, že 1h terapie = maximálně 60 minut a že součástí stanovené doby Terapie je včetně samotné Terapie i poradenství, konzultace s terapeutem, příprava Klienta (např. oblékání, svlékání) příprava prostoru, pomůcek a terapeuta a administrativní činnost terapeuta, a to i bez účasti Klienta nebo jeho Zákonného zástupce, popř. Doprovodu.
- Centrum si dále vyhrazuje právo služby neposkytnout nebo ji předčasně ukončit bez nároku na poskytnutí náhradní služby či vrácení peněz v těchto případech:
- Klient zamlčel případné infekční onemocnění nebo jiné vážné zdravotní problémy;
- Klient uvedl v přihlášce nepravdivé, neúplné nebo neaktuální údaje;
- Klient neuvedl v přihlášce důležité informace týkající se jeho zdravotního stavu;
- Klient, popř. jeho Zákonný zástupce nebo Doprovod svým jednáním opakovaně porušují jiné povinnosti stanovené v těchto Podmínkách, i když byli na jejich porušení minimálně jedenkrát upozorněni vedením Centra, a své jednání po tomto upozornění nenapravili.
- Klient se dostavil ve stavu, který neodpovídá dodržování běžných hygienických návyků.
- Klient se dostavil na terapii pod vlivem návykových látek – alkoholu nebo drog
- Klienti, kteří nejsou schopni se o sebe sami postarat v běžných osobních záležitostech (komunikace, samostatný pohyb v prostorách Centra, hygiena apod.), mohou absolvovat služby pouze pod podmínkou, že Zákonný zástupce, resp. Doprovod bude schopen zajistit na místě osobní potřeby Klienta na jeho vyžádání nebo dle pokynů terapeuta.
- V případě, že Klient váží více než 25 kg nebo jeho zdravotní stav vyžaduje při poskytování služeb pomoc druhé osoby, je Zákonný zástupce, resp. Doprovod povinen pomáhat terapeutovi s přesunem Klienta, popřípadě se účastnit samotné služby dle dohody s terapeutem. Po dohodě s Klientem nebo jeho Zákonným zástupcem může v takových případech navrhnout Terapeut přítomnost druhého Terapeuta. tato přítomnost je zpoplatněna navýšením cena za terapii o 50% běžné ceny dané Služby.
- Pořizování vlastních fotografií a audiovizuálního záznamu z je Klientům zakázáno. Pořizování fotografií a audiovizuálního záznamu je Klientům umožněno pouze po předchozím výslovném souhlasu terapeuta. V takovém případě je však Klient povinen dbát zásad ochrany osobních údajů a vyhnout se pořizování fotografií či audiovizuálních záznamů terapeuta.
- Centrum má právo pořizovat fotografie a audiovizuální záznamy v průběhu výkonu služeb. Účelem zpracování těchto záznamů je možnost interní dokumentace a vyhodnocení, zda je poskytována vhodná léčba. Tyto záznamy může Centrum dále použít pro vlastní statistické, výzkumné a vědecké účely.
- Fotografie a audiovizuální záznamy mohou být zveřejněny nebo předávány třetím osobám pouze s výslovným souhlasem Klienta. Výjimku tvoří použití pro vědecké publikace, výuku a odbornou přednáškovou činnost Centra.
- Klient nemá nárok na volbu konkrétního Terapeuta. Je-li Klientovi přidělen Terapeut, Centrum vyvine maximální úsilí pro to, aby Klient měl vždy tohoto přiděleného Terapeuta, nicméně Klient je srozuměn s tím, že není vždy v možnostech Centra tohoto Terapeuta zaručit po celou dobu poskytování služeb (např. z důvodu nemoci, ukončení pracovního poměru atp.). Centrum si vyhrazuje právo na změnu Terapeuta a Klient je s tímto srozuměn
- Přítomnost dalších osob, kromě zákonných zástupců, na terapii je možná pouze se souhlasem Terapeuta.
- PRÁVA A POVINNOSTI KLIENTA
-
- Klient je povinen:
- vždy uvádět aktuální, pravdivé, úplné informace o své osobě a svém zdravotním stavu a jakoukoliv změnu těchto informací bez zbytečného odkladu nahlásit Klinice
- absolvovat:
- lékařské prohlídky, bude-li to Klientovi doporučeno ze strany Centra;
- řídit se pokyny a doporučeními terapeuta Centra týkajícími se poskytování služeb a související léčby;
- respektovat pokyny pracovníků Centra během pobytu a pohybu v objektech Centra;
- dostavit se vždy nejpozději 5 minut před začátkem čerpání služby,
- dostavit se v přiměřeném stavu odpovídajícímu dodržování běžných hygienických návyků
- Klient je oprávněn:
- být dostatečně a úplně informován o důvodech doporučení konkrétní Terapie, jejich účincích a případných rizicích;
- nahlížet do zdravotnických záznamů vedených Centrem o jeho osobě;
- žádat informace o svém zdravotním stavu a klást doplňující dotazy ohledně poskytovaných služeb
- požadovat řádné vyúčtování
- odmítnout přítomnost osob, které nejsou na poskytování služeb přímo zúčastněny, a osob připravujících se na výkon povolání zdravotnického pracovníka;
- reklamovat vady poskytované služby či výrobku, a to je povinen provést bezodkladně, po zjištění těchto skutečností
- Právo na informace o zdravotním stavu a právo klást otázky náleží Zákonnému zástupci i Klientovi. Klientovi se informace poskytnou způsobem a v rozsahu zohledňujícím jeho rozumovou vyspělost a schopnost informacím porozumět.
- Využívat služby terapeuta bez vědomí Centra mimo prostředí Centra je Klientům zakázáno
- Poruší-li Klient některé ze zákazů a povinností stanovené v těchto Podmínkách, je Centrum oprávněno poskytnutí služeb odmítnout nebo její poskytování ukončit bez nároku na náhradní plnění
- PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ, ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
-
- V případě, že Centrum neposkytne Klientovi objednanou a zaplacenou službu v plném rozsahu a kvalitě, náleží Klientovi práva z vadného plnění.
- Práva z vadného plnění je Klient povinen uplatnit bez zbytečného odkladu poté, co zjistil nebo mohl zjistit porušení povinností Centra vyplývajících ze smlouvy uzavřené s Klientem, nejpozději však do 30 dnů od vzniku příčiny reklamace.
- Práva z vadného plnění je Klient oprávněn uplatnit pouze písemně na e-mailové adrese manazer@fyziobeskyd.cz.
- Centrum reklamaci vypořádá písemně ve lhůtě 30 dnů od uplatnění reklamace, ve výjimečných případech (např. složitost případu) může Centrum lhůtu prodloužit až na 60 dní, o čemž bude Klienta písemně informovat.
- Pro řádné vyřízení reklamace je Klient povinen poskytnout Centru součinnost, která bude nutná pro prokázání skutkového stavu
- Bude-li reklamace shledána jako oprávněná, má Klient právo na přiměřenou slevu z ceny poskytnuté služby nebo je oprávněn od smlouvy s Centrum odstoupit, a to v rozsahu dosud neposkytnuté služby. V takovém případě Centrum Klientovi vrátí uhrazenou cenu služeb v rozsahu odstoupení od smlouvy a to do 30 dnů od doručení odstoupení od smlouvy.
- Náhrada škody a nemajetková újma se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku. Centrum Klientovi neodpovídá za jakoukoliv přímou či nepřímou újmu či škodu, která Klientovi vznikne v důsledku:
- poskytnutí neúplných, neaktuálních či nepravdivých údajů o Klientovi;
- nerespektování pokynů a doporučení terapeuta během výkonu služby nebo v období mezi termíny jednotlivých služeb.
- mimo prostory centra
- U smluv uzavíraných mimo obchodní prostory za účelem poskytnutí zdravotní péče ve smyslu v ust. § 2 odst. 4 zákona č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách, není Klient, resp. jeho Zákonný zástupce oprávněn odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření smlouvy dle ust. § 1840 odst. 1 písm. b) občanského zákoníku.
-
- Ve věci ochrany a zpracování osobních údajů Klientů, jejich Zákonných zástupců a Doprovodu ze strany Centra se použijí Zásady ochrany osobních údajů dostupné na webu Centra.
-
- Komunikace mezi Centrem a Klientem probíhá osobně, telefonicky, prostřednictvím e-mailu. Při použití elektronické komunikace emailem se má za to, že byla zachována písemná forma. Klient je odpovědný za uvedení správné emailové adresy v přihlášce
- Veškeré právní vztahy mezi Klientem, Zákonným zástupcem a Centrem se řídí právním řádem České republiky.
- Veškeré spory mezi Centrem a Klientem vzniklé v souvislosti s poskytováním služeb budou primárně řešeny smírnou cestou. V případě vzniku spotřebitelského sporu mezi Centrem a Klientem ze smlouvy o poskytování služeb, je Klient oprávněn podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je:
Česká obchodní inspekce
Ústřední inspektorát – oddělení ADR
Štěpánská 15
120 00 Praha 2
Email: adr@coi.cz
Web: adr.coi.cz
Pokud smírné nebo mimosoudní řešení nebude možné, budou spory řešeny v občanském soudním řízení před obecnými soudy České republiky.
Tyto Podmínky jsou účinné od 1. ledna 2023